Alla inlägg under mars 2009

Av Agneta - 31 mars 2009 20:18

Jobbade idag och det käntes lite jobbigt att lämna sjuklingen och dessutom hade älsklingen inte sovit nått i natt så det måste han ju få göra i natt...

Men Maja hade börjat äta idag och druckigt men hann bara hem så började bajseriet igen kändes det som men men inte så mycket att göra åt det.


Fick Majas gallonoverall så på med dom och nystövlarna och gallonvantarna så gick vi ut efter maten. maja tyckte det var kul att vara ute o plaska i vattnet så det var roligt att se liv i henne igen :)


Efter maten har hon bajsat en gång så det är ju mycket bättre..

Tittar nu på tv: Den rätte för Rosing.

Av Agneta - 29 mars 2009 21:58

I tor så hade Maja feber men på natten hade det gått över så jag bestämde mig för att efter jag slutat jobba fre skulle jag åka till umeå. Evelina ville åka med för att hälsa på sin bror så det var trevligt att få sällskap i bilen =)


Maja var lite grinig o somnade när det var ca 30 min innan vi var framme men inte mycket att göra åt det. När vi kom till morfars så gick hon till leksaksskåpet direkt och sedan klappade hon på badkaret o sa: "Maja bada"

Då kan man ju inte låta bli att älska henne.

Tyvärr vart kl mycket o Maja fick lägga sig utan att bada...men hon hade nog glömt bort det eftersom hon inte sa det nå mer.

Var väldigt kinkig när hon skulle sova. Hon var vaken till 23,30 o då var MAMMA trött. Men som tur var så somnade hon tillslut. Skönt!


Lördagen började med att vi vaknade vid 7 så då var det frukost o sedan stan som gällde. Hittade en rolig affär där dom hade bra rea så det var skönt för börsen men ännu skönare om jag hade låtit bli att åka på stan =)

Men men man kan ju inte göra allt :D

Maja var dålig/lös i magen på morgonen och höll i hela dagen.

Vid middagstid kom Ronny o Hannah o det var trevligt :P

Åt middag och satt o pratade...Maja slog huvudet i bordsbenet så hon fick en bula o blåmärke (men idag syns det knappt).

Hade svårt att somna o var inge hungrig. Vägrade att äta =(

Vaknade på natten o ville ligga hos mig så eftersom hon var sjuk så fick hon det. Somnade efter en liten stund men vaknar efter ca 10 min o jag håller min hand på henne:

Maja: mamma nä

Jag: får inte mamma hålla om dig?

Maja: Nä bort  (o puttar bort mig hand)

Vänder sig mot väggen o känner med sin rumpa min kropp..

Maja: Akta maja

jag: ska du sova i resesängen?

Maja: Nä mamma

Jag: men mamma ryms inte där

Maja: Maja där


Söndag vaknade vi halv 8 o då var Maja inte alls pigg...Ville inte vara vaken alls o alldeles slö så jag bestämde mig för att packa ihop o åka hem.

Hann bara sätta henne i bilen så sov hon. Efter resans tid bestämde jag att åka in på akuten med henne eftersom jag inte fått i henne nått och hon har inte pinkat. Där visade det sig att hon hade gått ner i vikt o vi var tvugna att få henne att dricka annars stor risk för inläggning med dropp i umeå så nu har vi försökt trycka i henne allt men det kommer ut där bak eller där fram. Hon var så söt när hon spydde vid middagen o jag hade ställt henne vid toastolen då sa hon: "Mamma blä" och så kom det lite mer spya i toan..."mä titta" kläcker hon ur sig sötisen...

Nu sover hon i alla fall och 120ml välling har hon druckigt...JIPPI!!

Hoppas bara hon får behålla lite. En blöjfull för ett tag sen man det var ändå inte så mycket så det verkar vara på bättringsväg..

Ska nu titta på en film som går på Tv4 +


Varför råkar MIN Maja ut för allt. Tycker hon jämt är sjuk. Less på det.

Av Agneta - 26 mars 2009 20:51

I morse började jag kl 9 så det var ganska skönt..

hade en bra frukoststund jag o maja med röt o hälsofil...Maja hälsofil.

Sedan var det dags att gå på dagis för att börja jobbardagen.

Gick bra att jobba. Efter mellis så kom mormor o hämtade Maja för hon var lite gnällig o så. När jag slutade vid 5 så var Maja kokhet så det var alvedon, snabbäta för att sedan gå hem o göra välling o hoppa i säng. Maja somnade kvart över 6 fast det är ju hennes vanliga tid oxå =)


Har nu suttit och tittat på Sveriges värsta bilförare o dom är riktig KASS..

Nu väntar lyxfällan på 3:an, alltid bra å se innan man ska till umeå o kolla kläder till maja o köpa blöjor.

Ska ju även sova hos Majas morfar...Första gången själv utan pappa =( han jobbar så det är väl därför jag hade tänkt fara men kommer att sakna ihjäl mig efter han. Har inte sovit själv sen Maja kom...O det är 20 mån sedan o inte före det heller..


Men men nån gång måste ju vara första =)

Lite jobbigt känns det att åka själv med henne till umeå får bara hoppas att hon sover hela resan :P


Nä nu tv!!

Av Agneta - 25 mars 2009 22:28

Dagen till ära började med att man vaknade kl 8 ca då var det frukost som gällde och sedan lektid.

Maja har börjat om med att leka själv så det är ganska skönt att inte behöva sitta med henne hela tiden o leka. Hinner ju med andra saker oxå så det är bra =)

Efter vi hade ätit lunch så åkte vi upp till mormor (där jag spenderar mycket tid när pappi jobbar eftermiddag för det är så tråkigt hemma.) Så klockan 12 var det dags för maja att sova så vi packade ner henne i vagnen och for på en promenad. Är ju så skönt att gå när asfalten är framme :)


Nu i kväll har jag inte gjort så mycket, målat en "tittspegel" vet inte vad dom heter men är en låda o spegel ovanför som jag hade när jag var yngre..Håller på att håla upp den vit just nu men ska väl in lite rosa i den oxå, fattar inte varför jag är inne i en rosaperiod när det gäller Maja, allt ska vara rosa men det är kanske för att hon är en tjej :D


Annars har jag tittar på tv; unga mödrar, vänner, roomservice och greys anatomy...

Väntar nu på att pappa ska komma hem men tvdligen har han glömt bort att ringa, har sagt att han alltid ska ringa till mig först bara så jag vet att han är på väg hem. Inge kul att sitta o fundera på om han kommit upp från gruvan.


Sen väntar sängen för i morrn ska jag jobba..Börjar 9 så därför kan jag sitta uppe en stund o vänta för annars hade jag nog sovit redan :P


Nä godnatt o sov gott!!!

Av Agneta - 24 mars 2009 20:00

I morse när pappa klädde av Maja på dagis så började hon bara gallskrika..Var och kände på henne men hon visade inte att hon hade ont nån stans...I 1 timme skrek hon o var förstörd så till slut fick pappa komma o hämta henne för jag gick bara runt med hon o hade svårt att ta hand om dom andra barnen eftersom jag jobbade.

Maja sov i ca 1,5h sen vaknade hon o samma veva..Fick i henne en potatisbulle o sedan var det dags att ringa pappa igen. Han kom o hämtade henne o gick upp till mormor för att sedan bli inskickad på akuten.


TUR att jag inte följde med för pappa sa att dom var tvungen att "bryta" i armen för att få en bra röntgenbild men dom var tvugna att göra det 2 ggr i alla fall. Skrek så att det inte kom ljud från henne :( Mammas lilla älskling..


Men nu är hon som vanligt med bena fulla av spring =)


Nu sitter jag o tittar på tv.

Av Agneta - 20 mars 2009 21:32

Sliten, trött, skitigt hår och luktar skogsrök så är jag i kväll.

Efter Maja hade sovit lunch mellan 12-14 så fick hon mellis o jag började packa in i bilen för vi hade bestämt att vi skulle ill backen och åka slalom =)


När vi kom upp dit så fanns det inte så mycket kvar av backen, tinat ganska bra idag.

Men vi gick upp för backen lite så Maja fick åka pulka och med den fick man upp bra med fart =)

Sedan var det dags för pappa att prova sina slalomskidor..snacka om att han kunde det var ju inge kul att fundera på att visa upp mina kunskaper (för det finns inga) men men efter ett tag blev jag sugen på att testa mina snygga skidor så det var bara att byta skor och ställa sig på dom =)


Gick faktiskt ganska bra. Ramlade då inte och det är huvudsaken :D Hatar att ramla för det gör ju så jä*la ont!


Vid 4 kom mormor, moster Emele, moster Linda o Thomas upp så då fick jag o älskling åka tillsammans o det var kul. Är inte ofta man kan göra nått tillsammans när Maja är vaken så det var uppskattat, från min sida i allafall.


Sen grillade pappa hamburgare till middag vilket var jätte gått...TACK!!

Fick Ante att ställa sig på både skidor och snowboard och mormor o moster emele  testade mina skidor :D


Sitter nu i sängen o ska sova men ska först vara duktig och lägga upp lite kort...


Kommer här:


Kram Agneta

Av Agneta - 19 mars 2009 18:45

Idag har vi handlat lite...

Skateskidor till pappa och slalomskidor till mamma o pappa =) Så snygga.

Får bara hoppas att man kan åka på dom oxå så det inte blir bambi på hal is =)

Hade sådan tur att det var ju rea på sporthuset men dyrt ändå, man måste ju handla ibland ändå :)

Maja ska ju börja åka till vintern så då är det bra ifall mamma kan :D


Sitter nu och bara slappar framför tv och datorn, vi hade tänkt åka slalom i kväll men det blev för mörkt innan pappa kom hem från ruskträsk men får väl låna nyckeln å fara till backen i morrn när maja ska sova eller nått...Får se om man kan lura upp mamma o Thomas i så fall men tror det går trögt.


Nä lämna denna plats nu agneta..


Av Agneta - 17 mars 2009 19:56

Gick bra att jobba idag, barnen var så snälla och lugna :/

Vi var mest ute, gick ut efter lunch och var bara inne under mellisen o så pass att kläderna fick torka lite sedan var det att gå ut igen till solen tills vi slutade och gick hem.

Då var det mat som väntade och sedan bad. Hade tänkt gå ut men då började det toksnöa så blev inne men det tyckte Maja om för då tappade vi upp badet tidigare =)


Väntar nu på att hon ska ta och somna snart så jag får halvsova i soffan innan det är sängen men först måste man ju se alla bra brogram som går ikväll.


Ska jag orka åka till Umeå i morrn????

Ovido - Quiz & Flashcards