Alla inlägg under juni 2009

Av Agneta - 20 juni 2009 21:27

Fredagen: Midsommarafton

På morgonen var vi hemma och lekte gick på affärn o handlade till maten och sedan åkte vi upp till mormor för att äta lunch och vi hade lämnat kvar Majas vagn där.

Gick hem när det var dags för henne att sova lunch.

Blev bjuden på fika hos Håkan och Doris där Ronny, Hannah, Lena, Lova, Jonas, Magnus, Cazandra, sofi var och mormor kom dit =)

Där blev det kaffe o tårta...Jätte gott, Tack så mycket :D


Mormor åkte hem för att hämta köttet och potatisgratängen som vi skulle ha till middag. Kryddadet köttet och gjorde klart sallad mm så man inte behövde bry sig så mycket om det =) Var ute och umgicks, snackade och bara var.

Till middag var det Jag, Maja, Mormor (Lotta), Thomas, Emele, Peter, Marcus och rasmus (masmus, som maja sa) trevligt att sitta några och äta gott.

Efter maten blev det ett parti kubb men det var en massa mygg med knott så vi gav upp och satte oss för att titta på när Maja och peter hoppade i studsmattan. Kl började närma sig läggdags för Maja så jag skulle gå o plocka henne från studsmattan när hon o peter krockar eller nått så hon får sår o börjar blöda på undersidan av hakan...grinar o är lessen så går in med henne för att ge hon lite vatten o tycker jag själv är så duktig som kan ta henne fasten hon blöder =9 tills hon öppnar munnen och det är en massa blod (tycker jag)...Hon hade även bitit sig i tungan varav blodet...Ut till mormor gick vi då o hon fick ta maja en stund...(HATAR blod, blir alldeles knäsvag o vill svimma när jag ser det)

Sen hoppade Maja i säng och jag gick till doris där "familjen" var samlad. Satt där och pratade en stund sedan var det dags att gå hem och vänta in Dennis som skulle sluta jobba o komma hem....

Vid 23,00 låg vi i säng och sov nästan, var så trött o slut på.


I morse kom morfar o Helen och det vart uppskattat mycke av Maja =)

Pratade och umgicks. Fick kladdkaka av Ronny o Hannah, super :D gott gott gott...


Nu har jag skrivit lite om min helg tills idag =) mer kommer väl i morrn nu sängen!!!

Av Agneta - 18 juni 2009 21:16

I dag efter vi ätit lunch åkte vi upp till mormor för att gratta henne...46 år inte illa =).

Min mormor o morfar kom så det var kul att träffa dom, är så långt mellan gångerna.

Anki, Niklas, Alvin o Kasper kom även och det är alltid kul när dom kommer. Annars har vi bara varit där uppe o tagit det lugnt. Tittat på när Ronny o Hannah monterade ihop Hammocken som mormor fick av barnen med familj o sambo.

Av Agneta - 17 juni 2009 19:17

I morse åkte vi till stan tvärrt, skulle på af o få papper underskrivna, Handla mat, virke till altan (ska flytta ut trappan eftersom det ska bli inglasning hela), köpte present till mormor eftersom hon fyller 46 i morrn =)


Sitter nu o tittar på tv och hoppas att nå bra kan börja snart..



Av Agneta - 13 juni 2009 19:05

Har varit dålig på att uppdatera men ska bli bättre =) Lovar att försöka i alla fall...

Ja veckan som gått har Thom, Evelina o Noel varit hos mormor så vi har varit där med. Kul att lära känna nya människor och Maja hade tjatat så mycket om Noel innan..Hon tyckte det var kul men hade säkert förväntat sig att man kunde leka, leka med han =) Men gick vägen ändå.


I dag så åkte vi: Mamma, Pappa, Maja, Ronny, Hannah, Elin o lina till djurparken. Det var djurparkens dag så det skulle bjudas på godis o så..

Var först inne på barnens djurpark där Maja följde med morbror in till getterna, men en get började tugga på Majas jacka så hon blev rädd =) ganska sött..

Sedan var det dags att gå den LÅNGA svängen förbi älgarna, hjortarna, rådjuren, visenterna, myskoxarna, renarna m.m...Är ganska tungt att gå o styra barnvagn men som tur var så hade vi tagit cityvagnen o den är ju mycket lättare.

Vid 12 var det dags att mata sälarna så då stod vi där o Maja tyckte det var kul att se, dom klappade händerna, dansade. Vi hade sådan tur att när vi kom till uttern så kom en "mattant" så då var dom uppe på land, inte ofta man får se dom..På lyckolandet klättrade ronny med maja upp för en klätterställning som man avslutade med att åka en rutchskana ner...Lite otäckt för henne men skrattade och ville åka mera :P

Blev lite hopptält för henne oxå men det var några stora barn där oxå så lite svårt för Maja att hoppa, fick hålla henne i handen man annars var det kul. Trampbåt åkte hon och hoppade på studsmatta.


Nu orkar jag inte skriva något mer om dagens händelse men kan då säga att Maja hade himla kul, Tack alla som var med.

O somnade ganska fort på kvällen, liksom sin mamma =)

Av Agneta - 9 juni 2009 19:34

I går vart det så jag jobbade extra men det var ganska skönt att ha något att göra. Är så tråkigt att bara gå hemma o inte ha nått att göra...Börjar bli ganska less på det.


Sedan på kvällen åkte vi till Elisabets stuga för att äta smörgåstårta och dricka dricka o kaffe med kladdkaka o grädde =)

Det var trevligt, var med personalen från förskolan o skolan, blev mycke prat o sitta ute framför elden.


Väl hemma var det dags att göra sig klar för att hoppa i säng o sova.


Maja vaknade vid 5 o ville stiga upp (hon var vaken lite för länge igår) men tillslut var jag se trycka i henne välling i "stänga igen" hennes dörr så väckte henne strax efter 7 så jag fick sitta o äta frukost själv vilket inte är så ofta.

Sedan bar det iväg till jobbet men hann bara vara där i 1,5 tim ungefär för Maja fick feber, När jag kom hem var hon slut på o satt mest i mitt knä o mös och det tackade jag ine nej till =)


I kväll kommer Thom, Evelina o Noel till mormor, dom ska hälsa på thomas.

Så det blir väl att träffa dom i morrn. Ska kanske oxå på djurparken om vädret tillåter.

Av Agneta - 5 juni 2009 21:23

Oj så trött jag är.

Började jobba kl 6 så väckaren ringde kl 05,30. Somnade strax efter 3, Maja har sovit dåligt. Blev en kvart sen till läggningen i går eftersom vi var i enebacken o åt mat med dagisfamiljerna, vilket var trevligt =)

Så inte värt att vara borta när Majas sovtid rubbas på kvällen....


Sjuk håller hon på att bli oxå, o jag som hade tänkt åka in på djurparken med henne i morrn om pappa skulle köra cross men blir nog att vara hemma o hålla på i hennes rum, vill göra om men har inte riktigt kommit på hur jag vill göra så sitter nu o spånar på lite ideer.

Av Agneta - 3 juni 2009 18:39

Idag så har jag varit duktig och jobbat. Började kl 12-17,20 så det gick ganska bra, lite hungrig innan slutet =)

Före jag började jobba gick vi på affärn efter pappa klivit upp från sängen..Sen hem för att göra lunch innan mormor slutade jobba.


Väl hemma efter jobbet så åt jag middag och maja var runt mig för att sedan göra välling till henne. Brukar äta välling framför tv men i kväll ville hon ligga i sängen o gosa så det tackade man inte nej till :P


Somnade nästan direkt så jag hann pussa på henne lite o kramas innan hin snarkade. Å mitt lille hjärta, älskar henne mest..(O Dennis)


Nu är det bara tv som väntar, extreme home makeover och sedan greys =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards